maandag 17 juni 2013

Vaderdag 2013

Moet aan je denken
wil je even bellen
praten over jouw dag, mijn dag
je zoveel vragen stellen
over het wel of niet
en waarom...

Besluit een wandeling te maken
daar waar jouw voetstappen zijn
ik kijk stiekem het bospad af
wil zeker weten
of je toch niet teruggekomen bent...

Ik lees jouw boeken
verdiep me in verhalen
die jij ook gelezen hebt
elke letter zie ik
waar jouw ogen overheen zijn gegaan
bladzijdes die jij ook
omgeslagen hebt...

Zag de kleur van de dood
in het wit van je gezicht
wat achterblijft
en alleen dat
zijn de herinneringen aan jou...

(geschreven in maart 2012, geïnspireerd op een gedicht van R.Osborne)

foto gemaakt tijdens onze vakantie in 2011

3 opmerkingen:

  1. PRACHTIG verwoord,zo herkenbaar...
    liefs, Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat had je mooi gedicht gemaakt.
    Het blijven toch lastige dagen / momenten.

    BeantwoordenVerwijderen