zondag 28 augustus 2011

Harry

69 jaar geleden werd mijn vader (Harry) geboren. Helaas stierf hij 5 maanden geleden. Het is zijn geboortedag maar ik kan het niet meer vieren. Ik lees gedichten waar hij zo van hield. Ik troost me met foto's van vroeger.

Leg nou die krant maar even neer,
echt lezen doe je toch niet meer,
huil nou maar even.
Ja, tegen iemands lichaam aan
Zou dat natuurlijk beter gaan,
maar huil nou maar even.

Dat jij de enige niet bent,
dat is een troost die je al kent,
dus huil maar even.
Een ander troosten voor verdriet,
Dat kan ook niet, dat kan ook niet,
Maar huil toch maar even.

Altijd maar flink zijn is niet goed:
als je niet weet hoe 't verder moet,
huil dan toch maar even.
Straks, met nog tranen langs je kin,
denk je ineens: ik heb weer zin
om door te leven.

Willem Wilmink


1 opmerking:

  1. Lieve Barbara,
    Een moeilijk moment.
    Je hebt er een mooi gedicht bij gevonden.
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen