vrijdag 20 maart 2009

Bewust genieten

Weer zo'n dubbel-gevoel dag vandaag. De zon schijnt volop en het weekeind begint bijna. Een vriendin belt dat ze de baan die ze zo graag wilde hebben, daadwerkelijk heeft gekregen! Genoeg reden om vrolijk te worden.
Maar dan krijg ik een telefoontje dat mijn oom vanochtend is overleden. Veertien dagen geleden heeft hij nog een zware hartoperatie ondergaan en eigenlijk knapte hij goed op. Het kan ineens zo anders gaan. Mijn oom kon prachtige dingen maken van hout. Onze eettafel en bijzettafeltjes heeft-ie met veel liefde gemaakt. Wij zullen er nog hopelijk vele uren als gezin aan eten, kletsen, thee drinken, spelletjes spelen. Nu besef je maar al te goed dat het in dit leven om DIE dingen draait. En daarom ga ik dus bewust wél genieten van dit weekeind en mijn gezin!

1 opmerking:

  1. Hoi Barbara,
    Wat kan een mens veel meemaken in één week.
    Twee jaar geleden van Amber en het blijft op je netvlies gegrift. Emoties die zo intens waren kun je zo weer oproepen maar volgens mij helpt dat ook voor de verwerking. En mag je er dus die dag weer zo mee bezig zijn.
    Gecondoleerd met het verlies van je oom.
    Ik hoop dat we elkaar binnenkort weer spreken.
    Succes met je opdrachten. Toch wel een goed gevoel in een tijd waarin het minder gaat dat er dan toch nieuwe opdrachten komen.
    Groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen