vrijdag 15 mei 2009

Donkere wolken

Terwijl ik vrolijke foto's van de lente plaats hieronder, gaat het er met mijn dochter wat minder vrolijk aan toe helaas. De anorexia, waar ze nu al zo'n 3 jaren tegen vecht, begint weer heviger te worden. Het fluisterstemmetje van King Ano (zoals we de ziekte noemen) is krachtiger geworden. De anorectische gedachtes over gewichtsverlies, controle houden, enz. worden steeds sterker. En mijn lieve Amber van 14 is moe van het vechten. Wat is er makkelijker dan weer te gaan luisteren naar King Ano? Ze is afgevallen. Ze gooit haar lunch weg op school. Gelukkig praten we nog met elkaar, over gevoelens en gedachtes, hoe irreëel deze ook zijn. We gaan het traject in Smilde, de eetkliniek weer starten. Er komen weer gesprekken met begeleidsters en therapeuten. De lente is begonnen, maar hier in huis hangen er af en toe erg donkere wolken boven ons...

2 opmerkingen:

  1. Grr, wat .....!! In gedachten bij jullie, zie/spreek je nog en je weet het hè?! (Al is het midden in de nacht)liefs, voor jullie allemaal, x Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Barbara,
    Wat een naar bericht!!
    Heel veel sterkte met het traject wat jullie nu weer ingaan.
    Als je even je verhaal kwijt wil kun je mij altijd bellen. Ik denk aan jullie.
    Groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen