zondag 14 juni 2009

Had ik maar


Ze was weer afgevallen. Ik had het allang gezien, daar hebben we geen weegschaal voor nodig. Slechts 200 gram verwijdert van een flex opname in de eetkliniek. 200 gram! Wanhoop, verdriet en onmacht, veel onmacht. Die troostende armen die ik om mijn kind heen sla, die waarschuwende woorden, die liefdevolle aanmoedigingen, die moeilijk grenzen die je stelt (ook uit liefde), de eindeloze gesprekken, de controle die je (moet) uitvoeren of ze zich aan haar eetlijst houdt, de angst, de boosheid, de wanhoop. Ik loop buiten in de stromende regen. Natte haren plakken in mijn gezicht. Tranen vermengen zich met regen. Hoe help je je kind van deze vreselijke ziekte af? Hoe sleep je haar erdoor heen? Hoe hou je je gezin staande als King Ano een gezinslid naar de knoppen helpt?
Had ik maar antwoorden. Had ik maar energie om er weer helemaal in te geloven. Had ik maar de oplossing. Had ik maar...

2 opmerkingen:

  1. Beste Barbara,


    Via Ambers website, die ik lees sinds jullie interview in Libelle, kom ik ook op jouw site. Ik heb bhij Amber een reactie geplaatst en een stukje daarvan plaats ik ook even hier voor jou.

    'Overigens is er naast Smilde ook nog Rintveld Jeugd als optie voor behandeling, hebben jullie het daar thuis over gehad? De aanpak van Smilde is voor Amber misschien niet de aanpak die werkt, en ik zou zelf (als 31-jarige kan ik dit wel zeggen toch?) mijn dochter met vertrouwen naar Rintveld sturen. Natuurlijk zijn daar ook wachtlijsten maar gezien Amber nog niet bepaald optimale motivatie is de wachttijd dan ook een tijd om daar in individuele therapie aan te werken. Ik weet in ieder geval een ervaren en sympathieke psychotherapeut voor Amber die overbruggende gesprekken tot die tijd zou kunnen doen en die erg goed is en die geen wachtlijst heeft daarvoor. Je kunt me mailen op s9526900@umail.leidenuniv.nl (ivm privacy zet ik liever niet mijn directe mail neer, maar antwoord komt gewoon van mijn gmail-account en dan zal ik ook wat meer over mezelf vertellen want advies van onbekenden vraagt wel om wat meer tekst en uitleg uiteraard, als het om de toekomst van je dochter gaat).

    Veel sterkte gewenst,

    Heather (is nickname die ik op het web gebruik ivm privacy en Google dat tegenwoordig werkelijk alles bewaart tot in de eeuwigheid)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Barbera,

    Weet dat we aan jullie denken, voor jullie bidden en jullie graag de oplossingen en energie zouden willen geven die jullie nodig hebben!

    Rein en Tineke

    BeantwoordenVerwijderen