vrijdag 3 december 2010

't Heerlijk avondje_is gekomen


Hebben we alles voor onze lootjes? Voor die moet ik nog even naar de boekenwinkel. Voor de ander moet ik nog even een origineel gedicht schrijven. Er wachten nog zo'n 15 kadootjes om ingepakt te worden. Wat neem ik mee naar de Sinterklaas middag/avond bij mijn ouders? Nog even naar die winkel want daar hebben ze lekkere chocolade pepernoten. Oh ja, dan direct door naar de apotheek. Zou Joost nou zijn gedicht hebben uitgeprint en bij zijn surprise voor school hebben geplakt?

Oh, wat een leuke tijd, Sinterklaas in Nederland. Maar ook heeeeeeel druk. Vooral omdat al het andere (= werk, huishouden, studie, enz) gewoon doorgaat. Maar ik geniet er wel van. En straks vooral. Als we bij elkaar zitten, rondom de kadootjes die we met zorg voor elkaar hebben uitgezocht. De gedichten die we voor elkaar geschreven hebben. De stralende ogen van mijn nichtje en kids als ze een leuk kadootje uitpakken. Ben benieuwd of Merel (2 jaar) ook op een eigen manier Sint liedjes zingt. Zo hoorde ik dat een aantal kids ooit zongen: "Helikopter kind'ren, helikopter kind'ren". En zelfs Chris heeft jarenlang gezongen "Makkers staartjes wild geraas". Hij snapte ook zelf niet waar het op sloeg, maar ja, zo ging dat liedje toch?
Ja, dit feest is alle moeite dubbel en dwars waard! Met recht 't "heerlijk avondje".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten