maandag 14 september 2009

In de vakantie heb ik veel gelezen. Heerlijk om even "weg te zijn" met je gedachten. Om te verdrinken in een andere wereld. Een wereld van een journalist die net getrouwd is met zijn jeugdliefde. Zij beslissen een pup aan te schaffen omdat dat "zo gezellig"is en ze alvast kunnen oefenen voor het toekomstige ouderschap. (Marley and me). Dat het heel anders gaat en dat zo'n aandoenlijke pup ook onuitstaanbaar kan zijn kwamen ze beetje bij beetje achter. Hilarisch geschreven met name als je het in het Engels leest. Daarna kwam ik terecht in een wereld van een tiener die zich schuldig voelt over de dood van haar zusje. In het gezin wordt door dit grote verdriet niet meer gepraat met elkaar. Deze tiener, hoogbegaafd, voelt zich heel eenzaam en niet begrepen. Totdat ze een dakloos meisje ontmoet waarover ze zich kan ontfermen. (No en ik). De derde wereld waarin ik terecht kwam was een spannende wereld dat zich afspeelt in Zweden. Twee tegenpolen, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander vormen een ongewoon, maar sterk team. Hij is een charmante man en een kritische journalist van middelbare leeftijd, en uitgever van het tijdschrift Millennium. Zij is een jonge, gecompliceerde vrouw met zwartgeverfd haar, piercings en tatoeages, én een uitermate goede hacker. Samen zijn ze bezig een verjaarde en nooit opgeloste moord te onderzoeken. Aanvankelijk lijkt het onderzoek nergens op uit te lopen. Totdat Mikael met hulp van Lisbeth op een spoor stuit dat rechtstreeks naar een zeer duister en bloedig familiegeheim voert. Oh wat was het spannend. En wat ben ik blij dat dit pas het eerste (dikke) deel van een trilogie is. Ik ga vaak te laat slapen 's avonds omdat ik nu bezig ben met het 2e deel (De vrouw die met vuur speelde) niet weg kan leggen. Lezen. Heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten