zaterdag 25 april 2009

Nestje

Al een poosje zag ik een prachtige merel in en uit onze klimop fladderen. Af en toe een takje in zijn snavel. Donderdag vloog de merel per ongeluk bij ons de kamer binnen. Wilde er weer uit en vloog hard tegen het raam. Gevolg: vogelpoep op de vensterbank, tegen het raam en op de grond. Maar gelukkig was de merel alweer buiten en vloog direct naar het nestje. Vanochtend hoorde ik ze. Luid piepend toen mama (of papa?) aankwam vliegen met iets lekkers. Zo leuk. Echt lente gevoel heb ik nu. Een nestje met minstens drie kleine vogeltjes! In ons bescheiden achtertuintje! WOW. Ik hoop veel gefladder, gepiep en getjirp mee te mogen maken komende dagen. En daar wil ik best wel af en toe wat vogelpoep voor opruimen!




2 opmerkingen:

  1. Wat schattig die mereltjes! Zorg er maar goed voor want bij mij zijn ze alletwee verdronken in de teil. Zoooo zielig.
    Fijn dat je nu de laptop hebt die je graag wilde! Ook handig voor het scrappen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze 'flat' is ook bewoond! Yvar had laatst op een kinderfeestje een vogelhuisje getimmerd, hij had er twee gaten in gemaakt; 'Dus het is een flat, mam.' Maar we hadden nog geen tijd gehad om de flat een goede bestemming (lees boom) te geven ... Pa en Ma Koolmees hadden echter haast; midden op de stoep, tussen de skelter en de trekker in hadden zij de flat al gekraakt, compleet met gezin. Wat nu??? We hebben een groot gedeelte van de woensdagmiddag gepost, uiteindelijk zaten Pa en Ma er allebei in en toen heb ik als een gek mijn hand voor de twee voordeuren gehouden en de flat alsnog opgehangen. Gelukkig kwamen Pa en Ma na twee bange uren eruit en vonden ze de weg naar de flat ook weer moeiteloos terug. 'Zo, zei Yvar, nu wonen ze echt in een flat' Inderdaad, ze gingen van de begane grond naar drie hoog!

    BeantwoordenVerwijderen